7 Şubat 2017 Salı

ÖTEKİ AZINLIK

                                         
Türkiye de çok uzun zamandan beridir  Kürt, Türk tartışması yaşanıyor.
Bir yanda Kürtler, diğer yanda Türkler; peki ya ortada kalanlar ne olacak? 
Evet, yanlış okumadınız ortadakiler yani Türk, Kürt ve Laz olamayanlar.  Peki, Onları tanıyan var mı?  
Ben anlatayım dilerseniz!
Türkiye’de Güneydoğuda yaşamlarını Osmanlı döneminden beri sürdüren yarısı Kürtleş tirilmiş, Yahudiler ve Ermeniler… yarısı da Türkleştirilmiş Ermeniler.. Bunlar yalnızca Kürt Türk değil aynı zamanda Müslümanlaştırılmış aslen ya Yahudi ya Ermeni yada Selanik’ten göç eden azınlık gruplardır. 
Kimsenin bir türlü kabul etmediği yada yakıştıramadığı Ermeni soykırımında kaçan Aileler Çocuklarının hiç olmazsa yaşayabilmeleri için o dönemde iç içe yaşadıkları Kürt komşularına bırakarak kaçmak zorunda kalan insanlardı 
Babaannem zaman zaman bizlere nereden ve ne şekilde geldiklerini yaşadıkları zorlukları anlatır ağlardı  
‘’ Biz çocukken Anne ve Babalarımız öldürüldü kimimizi Kürt Aileler kimimizi de Türkler aldı besleme olarak yanlarında büyüdük. Dinimizi seçecek yaşta değildik. Bu yüzdende evlat lık alındığımız Aileler hangi dine mensup ise bizde o dinle yaşadık başka din bilmiyorum’’ derdi 
Zor dönemlerden geçmişler, açlık görmüşler. Karne zamanını yaşamışlar. Süpürge tohumlarını değirmen taşıyla ezip pişirdikleri günleri bir türlü unutamamışlar.
  Bu insanlar. Ermeni’iken Türk topraklarında yetişen Kürtler oluvermişler.
Kendi dinlerini ve ırklarını unutmuş kendilerine öğretileni Yaşamışlar. Onlar azınlık gurup içerisinde yine Azınlık olarak yitip gitmişler.
Bir Arkadaşım bana sormuştu ‘’Aslen nerelisin’’ diye 
Önce şaşırmıştım ne diyeceğimi bilememiştim. ‘’ ben’’ diye başladım söze ben Urfalıyım 
-Ama hiç benzemiyorsun
-Evet, karma bir Aileden geldiğim içindir
-Nasıl yani demişti;   anlayamayacağını bilerek başladım anlatmaya 
Anneannem Yahudi, onun kocası göçmen Selanik ten,
Babaannem Ermeni onun kocası Kürt. Annem ve babam Urfa Siverek ten ama Ana dilimiz Türkçe  Kürtçeyi bilmeyiz ,
Ben İzmir’de doğdum, geldiğim yeri unutmayayım diye babam kimliğime Şanlı Urfa Viranşehir yazdırmış. Çünkü orda  geçmişimiz var
Arkadaşım şaşkın şaşkın baktı ‘’ ben hiç bir şey anlamadım dedi.
Evet, ona hak verdim doğrusu. Bende diğer azınlık gruptandım ve anlatmak zordu. Daha doğrusu ben Anlatıyorum ama insanlar anlamıyorlar. 
Dinimi soranlara ermeni kökenli Müslüman diyorum. Ama bana sorarsanız ben o dine mensup değilim. Ben kimim nereye aittim. Neyim.. neciyim..
Birçok azınlık insanlarda benim sorduğumu soruyorlar kendilerine.
Güneydoğuda  Türk, batıda Kürt olan ve. 
Ne batıda nede doğuda kabul görmeyen bir azınlık    
düşünmeden edemiyorum
Sahi ya ..!  kimiz biz……?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder