7 Şubat 2017 Salı

DİN VE LAİKLİK BAHANE




Farkında mısınız?.!! Bizler Atatürkçü olunca dinle Alakamız kalmamış gibi davranan bir toplumun içine düştük;
 Sanki Cumhuriyet kuruldu kurulalı din denen bir şey yoktu da AKP iyilik yapıp bizi dinimize kavuşturdu…
Yok, öyle bir şey!  Cumhuriyet tarihi her insanın dilediği gibi bir din yaşamalarını sağladı, kimse sen 
neden şu dine mensupsun demedi saygı vardı, hoş görü vardı peki ya şimdi..? ortalık toz duman herkes bir yol tutturmuş gidiyor bir yandan laiklik diğer yandan dincilik başka tarafta Ergenekon  ve şimdilerde bir olay daha MİT davası ..
Olan bitenin farkında mısınız? Daha doğrusu artık şaşıran bir yanınız kaldı mı? Ben şaşırmayı unuttum da ondan bir garibim. Ağzım açık dilim dışarıda, sağ elimi kafama vurup \"Allah Allah “nidalarıyla ortalıkta dolanırken buluyorum kendimi sık sık. Bir ben miyim yoksa biz çok muyuz onu merak ettim, soruyorum.
Tam bir konunun kulpundan tutacakken bir başka konu zınk diye düşüyor tepeme. MİT\'çiler sorguya çağrılırken, hükumetten biri \"Onlar görevlerini yerine getiriyorlardı.\" diyor. Daha önce \"Devlet teröristle görüşmez\" diyenler, şimdi görevi bizzat kendilerinin verdiğini itiraf ediyor. Savcılar görevden alınıyor, topu topu 4 kişinin yargılandığı kırk küsur kişinin canını alan tren kazası 7,5 yılda bitirilemiyor, dava düşüyor, bin kişinin yargılandığı bir diğer davada olası darbe teşebbüsünden genelkurmay başkanı ağırlaştırılmış müebbet hapisle yargılanıyor. Trene hızlı git diyen, yoksula yardım vaadiyle dindar vatandaşı soyan serbest kalıyor, terörist kovalayan, kovaladığı teröristle aynı kefede yargılanıyor. Gel de çık içinden. Ya da hiç çıkma boğul içinde, müstahaktır sana.
Saçmaladıkça oy toplayan, hırladıkça alkış alan, böldükçe çoğalan, saldırdıkça rağbet gören bir hükumetimiz, bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyen bir vatandaş güruhu muz var çok şükür. Hele hele çocuklarımızın eline tablet veren, karşılarına akıllı tahta koyan milli eğitimimize binlerce şükür. Savulun bre gafiller, tableti \"Dindar nesil\" geliyorrrr.
Dindar nesil, dinini bilen nesilmiş, öyle diyorlar. Dindar mı, Kindar mı Tayyip Bey?  dindar nesil yetiştirmek mi yoksa yıllardır içinizde biriktirdiğiniz kini aşıladığınız körpe beyinleri formatlamak mı? Savunma da pek güzel, \"Dindar yetiştirmeyelim de tinerci mi olsunlar?\". Bravo. İçimden geçenleri burada yazmam mümkün değil elbette. Dindarın karşısına tinerci koyarak yaptığınız açıklama dinden ne anladığınızı da pek güzel ortaya koymakta. Size dindar deniyorsa ben almayayım kalsın.

Dini ranta çevirmekte usta oyuncuların son müsameresi bu. Kaderine razı sıradan Müslümanları, sıka sıka suyu çıkarılacak kul haline getirmenin provası. \"Kanlı mı kansız mı olacak onu zaman gösterecek.\" diyen zihniyetin zafer çığlıkları bunlar. Duyan var mı? Yok. Aklı başında zannedilenler, \"Yetmez ama evet\" deyiciler şaşkın, kah trene kah olan bitene öylece bakıyorlar. 2003\'te 771 milyon lira olan Diyanet bütçesi, 2012\'de 3.8 milyar lira. Ne için bu paralar? Altı dükkan, üstü baz istasyonu cami yapmak için mi, yoksa çocukları Umre ‘ye göndermek için mi? Ha bir de \"Mele\" takımı melemeye başlayacak yakında. Öğretmene kadro yok ama meleyecek Mele\'lere gırla. Sağlığı, eğitimi özele devret, dini devlete yapıştırdıkça yapıştır, dindar nesil teranesiyle çocukla din arasına devleti sok, üstüne bir de \"Laikim ben laikim\" diye tepin.  Bu nasıl bir çelişkidir bu nasıl bir keşmekeşlik tir anlayamadım gitti anlayan varsa bana da anlatsın olurmu…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder