30 Eylül 2016 Cuma

SANAL DÜNYANIN ERKEKLERİ


Sanal dünyanın arkadaş arama sitelerinde ki kişilikler nasıldır, ne arar, ne düşünürler cevap bulmak üzere. 20 bay ve 20 bayan klon nick hazırlayıp sahte bir kimlikle muhtelif arkadaş arama sitelerine bıraktım. Sahte profilimle girmiş olduğum sitelerde hiç yazışmadan, sadece sahte kimliğime tanışmak adına gelen yüzlerce yazıyı toparladım. Mutlaka ki düzgün, seviyeli gerçek dostluk adına gelen yazılar vardı. Lakin araştırmam da hedefim ilginç ve tuhaf olanları tespit etmekti. Sanal dünya içerisinde paylaşan bay- bayan arkadaşlarımın yaşamış oldukları deneyimleri de dinleyerek ‘’ Sanal Dünyanın Kadınları ‘’ ve ‘’ Sanal Dünyanın Erkekleri ‘’ araştırma yazımı oluşturdum.Tüm nette olan bayanlar zaman zaman ilginç erkeklerle karşılaşırlar. Bu ilginç erkeklerin tipik özeliklerini bir hatırlayalım. İkinci cümlesinde niyetinin ne olduğunu anlayıp güvenmediğimiz erkek tiplerini bir bir işleyelim.

1. Tüm gününü pc başında geçirip sürekli arayış içerisinde olup aynı mesajı 50 bayana paste edenler. Sistem içerisinde bir kaç nickiniz ya da bayan arkadaşlarınız varsa kolaylıkla bu tiplere rastlarsınız.

2. Mesajında ‘’ Bu kaçıncı mesajım defalarca yazıyorum hala cevap vermediniz’’ deyip ardına slm alan sonrasında güvendiğiniz ama tanıyınca ne kadar güvensiz olduğunu anladıklarınız. Aynı mesajı kim bilir kaç bayana daha yolladı,

3. Msn sini aldınız ve yazışmaya başladınız. İlk cümlesi ‘’Ne kadar güzelsin. Size hayran oldum. Defalarca profilinizi açıp bakıyordum. Yazılarınızı bilgi kazanarak okuyorum. Ama sizi çok merak ediyorum eminim çok tatlı birisiniz sizinle tanışmak istiyorum’’Cevabınız ‘’ İyi günler ve bye’’ (Düşünceye duyguya değil direk fiziksel girdi. Sonrasında da eylem yapacağım cinsel cazibenize kapıldım lar gelebilir aman dikkat! )

4. Msn nize aldığınız; sizden izinsiz hemen camınız var mı yok mu? Müsait misiniz? Sorgusu olmadan direk camınızı açmaya çalışan tipler.(Özetle saygısızlar)

5. Ona güvendiniz ve yazışmaya başladınız. Zamanla da içiniz ısındı. Bir türlü bir birinizi tanımaya yönelik ortamlar sorular oluşturmuyor. Sürekli arada gelip bağırıyor. ‘’ Seni seviyorum. Seni özledim. Sende beni özle. Özlüyorsun değil mi? vb. ‘’Hepsi bu.( Sevgisini haykıracağı bir bayan aramış. Arada bağırıp rahatlıyor. Kendini memnun ediyor. Birini buldum arada gelir bağırırım mutlu olurum. diyor)

6. Evli biri. Aman dikkat. Sonrası yok. Olamazda zaten... Profiline de bu kişiler genellikle ayrı yaşıyor-boşanmış-dul-bekâr v.b. gibi ifadeler koymayı da severler. (Amaçları ‘’ Heyecan arıyorum. Balımı çiçeklerden toplar sonra da yuvama kaçarım. Arı gibi sokarım. Sinek gibi kaçarım’’ )

7. Duygusal ilişkinize başladınız. Ama bu ilişkiyi saklamaya özen gösteriyor. Gerekçeleri de ‘’ Seni düşünüyorum hayatım. Sonra sana ne derler. Aman kimse duymasın. ( ‘’ Sus sus kimseler duymasın, aman diğer sevgililerim duymasın’’ Adamın elli yerde elli takıntısı var. Hepsine de aynı hikâyeyi okuyor. Çünkü elli Sevgilisiyle de elli ortamı vardır. Uzak durmakta fayda vardır)
8. Güveninizi kazanmak için size mail nick şifre vb. gibi elinde ne varsa sunar. Alırsınız bakarsınız ki temiz sadece sizin sanırsınız. Hatta daha da ileriye götürüp iki msn yükler aynı anda her ikisini de açık tutar. Biraz pc bilginiz varsa bunu kolaylıkla anlayabilirsiniz. O sizi aptal sana dursun. ( Çoktan yol almıştır zaten. Diğer nick diğer maille istediği sitede dolanır durur. Siz elinizdekiler temiz diye bekleye durun)

9. Bilgisayarda tanıştınız, bir birinizi sanal tanıyorsunuz iş kaldı karşılıklı görüşmeye. İlk görüşme yerini ıssız bir restoran da verdi. Üstelik illaki de akşam yemeği olsun ısrarında... ( ‘’Kahvaltıyı da beraber ederiz’’ gizli alt yapılı aman dikkat )

10. Msn de ya da maile bir yolla görüşüyorsunuz. Size cam açmayı teklif etti. Camınızı açtınız. Bir de boyunu görseydim ısrarında. ‘’ Ayağa kalk, sağa don, sola bak’’ ( Adam şekilci. Boyunu, poposunu, kilonu, göbeğini, kalçanı merak ediyor.Uzak durmakta fayda var yine ne köy olur nede kasaba)

11. Maceracı tipler. Mesajlar genellikle ‘’ Filanca yerde iki katlı bahçeli bir evim var. Hafta sonları orada olurum’’ vb gibi yaklaşım gösterenler. Ya da ilk merhabanin ardından ısrarla ‘’ Hadi yemeğe çıkalım’’ cılar.Buluşalım görüşelim Realciyim diyenler. Yâda utanmazlar ’’ Beni ayıplamayın tek gecelik beraberlikler arıyorum arayışım sadece bu. Biraz heyecan. Lütfen hakaret dolu mesaj yollamayın. Ben buyum’’ cular.

12. Sapıklar... Mesajlarında, çamaşırınızın rengini soranlar. Direk msn adresini yazıp ‘’ Camım var, heyecanlı bir sohbet yapalım mı? .Ve ya direk telefon numarasını yazanlar. Taciz dolu cümleler kuranlar...

13. Bir iki mesajlaştınız. Msn adresleri aldınız ve sohbet ediyorken; Dakika beş golll diye ‘’ Çok sıcak oldu üzerimi değişebilir miyim? Deyip pantolonundan başlayanlar!

14. Bir kaç aydır sanal olarak yazışıyorsunuz. Bir türlü sizi görmeye yanaşmıyor. Türlü oyunlar bahaneler ve yalanlarla oyalanıyorsunuz. Mazereti ‘’ Sana kendimi kaptırdım. Bir görürsem daha da geri duramam’’ diyenler. ( Adamın niyeti belli sanal tatmin. Ötesi de zaten olmaz. Zaten Reel görüşmeye yanaşmayışının sebepleri de. Uğrayacağınız hayal kırıklığıdır. Ya çok çirkindir veya her söylediği yalandır. Anlaşılacağından korkar.)

15. Palavracılar. Her şey yalan. Olduğu gibi değil de etkileme pozisyonuyla olmak istediği kimlikte olanlar. Mükemmel bir profil. Mükemmel bir lisanla sizi kandırmaya çalışırlar. Tehlikeli tipler...

16. Bulunmaz Hint kumaşı olanlar. Burunları Kaf dağında dolanır. Havalı bir fotoğraf. Mükemmel bir profil. Maddi manevi 4x4 lükler. ‘’ Ben şuyum buyum harikayım, iyiyim bir taneyim. Her şeyi bilirim. Sende de bu özellikleri gördüm’’ yaklaşımları. ( ‘’ Çok mükemmelsin kardeşim beni gözünde çok büyültmüşsün. Yolun selamet olsun ben sana göre değilim’’ sepet havası yapacağınız kişiler )

17. Bu arada gizemlileri de unutmamak lazım.Kendisini gizleyen hayranlarınızı. Sülük gibi yapışanları. Elli yerde elli yazı ve mesajla karsınıza çıkıp size cee eeee diyenleri.

18. ‘’ Merhaba; profesyonel spor akademisi mezunu uzman masörden genel ve spor masajı tedavi masajı (bel fıtığı) boyun fıtığı kireçlenmeler eklem ağrıları selüloit masajı zayıflama masajı meditasyon huzur masajı streching (fizik tedavi hareketleri) HİÇ BİR SALONA BAĞLI OLMAYIP EVLERE VE İSTENİLEN YERLERE GİDİYORUM ayrıntılı bilgi için jigolo.....@.com adresinden detaylı bilgi edinebilirsiniz’’ ( Ha ha haha sadece gülüyorum .Adamın mesleği bu. Başka çalışacak uzvu yok)

19. ‘‘ Sizinle daha önce yazışmış mıydık? Niye cevap vermiyorsunuz? Yoksa beni hatırlamadınız mı? Şu adresteyim.’’ ( Amacı hatunu kandırırsam iyi sohbet ederiz )

20. Sataşarak, eleştirerek bende buradayım diye dikkat çekmeye çalışan erkekler.

21. "Kabahat bende değil, sizin sözcükleri kullanışınızdaki güzellikte" diye başlayan cümlelerle konuya girenler (Hani kadınlar duygusaldır ya, hoş sözlere dayanamazlar diye düşünenler)

22 -Profilinizi okudum. Çok etkilendim. Adam gibi bir sohbet için msn gelir misiniz? Gelemeseniz de saygı duyarım.( amaç güven aşılamak) -Yanıt verilmez Unutur ertesi gün yine yazar... Yanıt verilmediği için tekrar tekrar yinelenir... İyi tarafınıza gelir yanıtlarsınız - Prensip olarak ikili sohbet etmiyorum... — Ama neler kaçırdığınızı bir bilebilseniz... — Kaçırdıklarım kazançlarım olur... Sazan ya Kimliğini, nasıl ve kim olduğunu şu soruyla ortaya koyar -Nasıl yanı? Gibiler

23. Nette iki laf etmeyip, sürekli özel mesajla şiir gönderenler.

24. ‘’ Merhaba, nasılsınız? Bu kadar hayran kitlesine sahip olmak güzel olmalı? Ancak ben rakip kabul etmem, bir numarayım. Görüşmek üzere’’ (Onu mutlaka arayacağınızı zannedenler Bir numara küçük gelirim sana deyip, sepet havasına)

25. ‘’ Kalbin aynası ile bakarsanız cevabınız olur. Aslında sizin samimi gerçekçi olduğunuz belli. Ama suskun kalmanızı anlamakta güçlük çekiyorum. Ben sizi siz olarak anlamak istiyorum. Sevgiyle kalınız. ‘’ Sınavı geçti…

26. ‘’Güven bana senden başka kimseyle yazışmıyorum. Yazıştıklarım sadece arkadaşça olan insanlar. Zaten onlar yazıyor ben cevap bile vermiyorum. Güven lütfen bana güven...’’ Israrında olanlar. Demek istedikleri; ‘’ Sen bana güven o güveni nasılsa alayım ve elli bayana bana güven masalıyla yazayım’’ derler ve özelde mailler verilir tlf. alınır. Msn kayıt yapılır. Hatta iş yerlerine davetler bile yapılır..Yemekler istenir vb...Siz güvene durun...Güvendiğiniz dağlara karlar yağıp hatta kayaklar solunum yapmaya başlamıştır.

27. ‘’ Toplantım var ya da işim var dışarı çıkmalıyım’’ Engeldesiniz ya da diğer maile geçilip başka bir hatunla sohbete başlanmıştır. Günlerce yazılmaz unutulmuşsunuzdur. Ta ki yeni hatunun sizden eksik yanlarını fark edene kadar. Sonra bir gün çıka gelir ‘’ Slm’’’’ Hoppaaaala niye geldin sen.haydi kışttt’’ dersiniz.. Kesin aranmıştır taranmıştır ve değerinizi anlamıştır..15 gün içinde dönerse bulamadığı için gelmiştir. ’’ Tak sepeti koluna, hadi kendi yoluna’’ diyebilirsiniz. Bir sene sonra geldiyse; Sizi hakikaten unutamamıştır ve değerinizi biliyordur. Bir şans daha verile bilinir.

28.Birde; erkek nickine üyelik almayıp, bayan nickiyle girenler vardır. Ücretli bir sitede, bayların mesaj hakkı olmadığından bayan nicki alır, sitenin bayanlarına günlük beş mesaj hakkından mesajlar yollar. —Bu nick kız kardeşimin ya da arkadaşımın size onunla ulaşıyorum. Msn adresim şu özelliklerim bu, bana ulaşır mısınız?( Hadi kardeşim bir üyeliğin dahi yok, ne yaptığını anlamayacak gibi mi görünüyoruz.)

29. Ağzı laf yapanlar.) Yüreği gerçek arayışlara yelken açmış arkadaşıma, Kapılar ardındadır her insan, kendine ait kapıları vardır da çoğumuz sadece kapatmak için kullanırız o kapıları...
Ancak bazen aralamak gerekir biraz olsun günışığı girsin diye dünyamıza...
İşte her yeni arkadaş, kurulan her yeni dostluk, araladığımız kapıdan giren günışığı gibidir.
Aslında burada birilerini yaratmak gerekmiyor leydim. Sadece bu değerlerin değerini bilen, zor insanı kazanmak yorucu esprili hoş sohbet hoşuma gider oldu bu sitede. Ama senin sohbetini özler bu garip yürek ne olur hasret bırakma kendine bu Âcizane. Tekrar merhaba demek istedim

30. Kopyala yapıştırıcılar. ( metin hazırdır tek cümle eklemesine gerek yoktur her bayana yollar)Sevgim gönül ufkum geniş olan şairlerce taçlandırılmış mısralarda saklı... Izdırabı yudumlayan ilham avcıları bana seni anlattılar. Güneşlerin kıskandığı güzelliğini
anlattılar. Senin o gökkuşağı bakışlarından utanan dolunayın, bulutları perde yapıp saklandığını öğrendim

Ey Sevgili! ´´ ÇİÇEĞE DURDU KALBİM, İÇTİM PARMAKLARINDAN GÖZ ÇEŞMEM SUYA ERDİ SEVDA KAYNAKLARINDA´´ Senin yokluğun bir eylül sabahıydı benim için. Sonbahar akşamında ıslanmış saçlarım, perişan ruhumun aynasıydı. Kaldırımların sonbahar vurgunu yemiş sarı yaprakları gibiydim. Nefesin balçıkta debelenen Âdeme üflenen ruhtu benim için. Ruhuma damıttığın duygular sonsuzluğa akan Fırat’ın suyundan da azizdi.

Kirpiklerin, ceylan yüreğimi yaralayan oklar değil artık.
Tabiatın en soylu renkleri gözlerinde canlanırken ben, o mest eden serinliğin gölgesinde sonsuzluk besteleriyle sana yöneldim.´´
Benim kendisine sensiz ulaşamayacağımı bilen rabbim, karşıma seni çıkardı´´ ´´ ……………………………………………………………………………………………………………
İstisnalar kaideleri bozmaz diyerek sürçü lisan ettikse af ola. Kimse üzerine alınmaya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder